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Reliability and Validity of the Cross-Culturally Adapted German Oxford Hip Score

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  • Published:
Clinical Orthopaedics and Related Research

Abstract

There is currently no German version of the Oxford hip score. Therefore we sought to cross-culturally adapt and validate the Oxford hip score for use with German-speaking patients (OHS-D) with osteoarthritis of the hip using a forward-backward translation procedure. We then assessed the new score in 105 consecutive patients (mean age, 63.4 years; 48 women) undergoing THA. We specifically determined: the number of fully completed questionnaires, reliability, concurrent validity by correlation with the WOMAC, Harris hip score, and SF-12, and distribution of floor and ceiling effects. We received 96.6% fully completed questionnaires. An intraclass correlation coefficient of 0.90 and Cronbach’s alpha of 0.87 suggested the OHS-D was reliable. Correlation coefficients between the OHS-D and the WOMAC total score, pain subscale, stiffness subscale, and physical function subscale were 0.82, 0.70, 0.68, and 0.82, respectively. OHS-D correlated with the Harris hip score (r = 0.63) and the physical component scale of the SF-12 (r = 0.58). We observed no ceiling or floor effects. The OHS-D appeared a reliable and valid measurement tool for assessing pain and disability with German-speaking patients with hip osteoarthritis.

Level of Evidence: Level I, diagnostic study. See the Guidelines for Authors for a complete description of levels of evidence.

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Acknowledgments

We thank Susan Huber, Charles McCammon, and Moritz Große Wentrup for help with the cross-cultural adaptation process.

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Authors and Affiliations

Authors

Corresponding author

Correspondence to Florian D. Naal MD.

Additional information

Each author certifies that he or she has no commercial associations (eg, consultancies, stock ownership, equity interest, patent/licensing arrangements, etc) that might pose a conflict of interest in connection with the submitted article.

Each author certifies that his or her institution has approved the human protocol for this investigation, that all investigations were conducted in conformity with ethical principles of research, and that informed consent for participation in the study was obtained.

Appendix 1. The German Version of the Oxford Hip Score

Appendix 1. The German Version of the Oxford Hip Score

Oxford Hüfte Score

Bitte beantworten Sie die folgenden 12 Fragen, indem Sie bei jeder Frage die zutreffende Zahl ankreuzen. Wählen Sie nur eine Antwort pro Frage.

Während der letzten 4 Wochen…

  1. 1.

    Wie würden Sie die Schmerzen beschreiben, die Sie üblicherweise in Ihrer Hüfte hatten?

    1. 1)

      Keine

    2. 2)

      Sehr Gering

    3. 3)

      Gering

    4. 4)

      Mässig

    5. 5)

      Stark

  2. 2.

    Hatten Sie wegen Ihrer Hüfte Schwierigkeiten, sich selbst zu waschen und abzutrocknen (am ganzen Körper)?

    1. 1)

      Überhaupt keine Schwierigkeiten

    2. 2)

      Sehr geringe Schwierigkeiten

    3. 3)

      Mässige Schwierigkeiten

    4. 4)

      Extreme Schwierigkeit

    5. 5)

      Unmöglich zu tun

  3. 3.

    Hatten Sie wegen Ihrer Hüfte Schwierigkeiten, in ein, bzw. aus einem Auto zu steigen oder öffentliche Verkehrsmittel zu benutzen?

    (welches Sie eher benutzen)

    1. 1)

      Überhaupt keine Schwierigkeiten

    2. 2)

      Sehr geringe Schwierigkeiten

    3. 3)

      Mässige Schwierigkeiten

    4. 4)

      Extreme Schwierigkeit

    5. 5)

      Unmöglich zu tun

  4. 4.

    Konnten Sie sich ein Paar Socken, Strümpfe oder Strumpfhosen anziehen?

    1. 1)

      Ja, leicht

    2. 2)

      Mit geringen Schwierigkeiten

    3. 3)

      Mit mässigen Schwierigkeiten

    4. 4)

      Mit extremen Schwierigkeiten

    5. 5)

      Nein, unmöglich

  5. 5.

    Konnten Sie die Haushaltseinkäufe selbst erledigen?

    1. 1)

      Ja, leicht

    2. 2)

      Mit geringen Schwierigkeiten

    3. 3)

      Mit mässigen Schwierigkeiten

    4. 4)

      Mit extremen Schwierigkeiten

    5. 5)

      Nein, unmöglich

  6. 6.

    Wie lange konnten Sie gehen, bevor Sie starke Schmerzen in Ihrer Hüfte bekamen

    (mit oder ohne Stock)?

    1. 1)

      Keine Schmerzen /> 30 Minuten

    2. 2)

      16 bis 30 Minuten

    3. 3)

      5 bis 15 Minuten

    4. 4)

      Nur zu Hause

    5. 5)

      Gar nicht

  7. 7.

    Konnten Sie eine Treppe hinauf gehen?

    1. 1)

      Ja, leicht

    2. 2)

      Mit geringen Schwierigkeiten

    3. 3)

      Mit mässigen Schwierigkeiten

    4. 4)

      Mit extremen Schwierigkeiten

    5. 5)

      Nein, unmöglich

  8. 8.

    Wie schmerzhaft war es für Sie wegen Ihrer Hüfte, nach einer Mahlzeit wieder vom Tisch aufzustehen?

    1. 1)

      Gar nicht schmerzhaft

    2. 2)

      Ein wenig schmerzhaft

    3. 3)

      Mässig schmerzhaft

    4. 4)

      Sehr schmerzhaft

    5. 5)

      Unerträglich

  9. 9.

    Haben Sie wegen Ihrer Hüfte beim Gehen gehinkt?

    1. 1)

      Selten/nie

    2. 2)

      Manchmal oder nur am Anfang

    3. 3)

      Oft, nicht nur am Anfang

    4. 4)

      Die meiste Zeit

    5. 5)

      Die ganze Zeit

  10. 10.

    Hatten Sie plötzliche, starke Schmerzen – „einschiessend“, „stechend“ oder „krampfartig“ – in Ihrer betroffenen Hüfte?

    1. 1)

      Nie

    2. 2)

      Nur 1 oder 2 Tage

    3. 3)

      Einige Tage

    4. 4)

      Die meisten Tage

    5. 5)

      Jeden Tag

  11. 11.

    Wie sehr haben Schmerzen in Ihrer Hüfte Ihre normale Arbeit (einschliesslich Hausarbeit) beeinträchtigt?

    1. 1)

      Gar nicht

    2. 2)

      Ein wenig

    3. 3)

      Mässig

    4. 4)

      Erheblich

    5. 5)

      Vollständig

  12. 12.

    Wurden Sie nachts im Bett durch Schmerzen in Ihrer Hüfte gestört?

    1. 1)

      Nie

    2. 2)

      Nur 1 oder 2 Nächte

    3. 3)

      Einige Nächte

    4. 4)

      Die meisten Nächte

    5. 5)

      Jede Nacht

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Naal, F.D., Sieverding, M., Impellizzeri, F.M. et al. Reliability and Validity of the Cross-Culturally Adapted German Oxford Hip Score. Clin Orthop Relat Res 467, 952–957 (2009). https://doi.org/10.1007/s11999-008-0457-3

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s11999-008-0457-3

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